När du ska flytta är det mycket att tänka på. Inte minst städning som tar mycket tid och energi. Om du anlitar flyttstädning i Örebro kan du få hjälp med det.
Flyttstädning är en viktig del av flyttprocessen som kan vara tid- och arbetsskrävande. Här är några tips för att underlätta arbetet under din flyttstädning i Örebro. Planera i förväg: skapa en städlista och fördela uppgifterna, om ni är flera, för att effektivisera städningen.
Utrustning och rengöringsmedel: se till att ha rätt utrustning och rengöringsprodukter tillgängliga för att kunna utföra städningen på bästa sätt. Tänk miljömedvetet: Använd miljövänliga rengöringsprodukter för att minimera påverkan på naturen. Med vanlig ättika och bikarbonat kommer man långt. Här finns många tips att hitta på nätet.
Arbeta systematiskt eller anlita någon för professionell flyttstädning
Systematiskt tillvägagångssätt: Städa rum för rum och arbeta uppifrån och ner för att undvika att smuts sprids. Var noga med att rengöra svåråtkomliga områden och glöm inte att städa bakom vitvaror och eventuella möbler.
Professionell hjälp: Överväg att anlita ett professionellt företag för flyttstädning i Örebro. Det kommer att säkerställa att städningen utförs på rätt sätt. Då kan du ägna all din tid och energi åt själva flytten. Och den brukar kunna ta mycket av just det – tid och energi. Då är det väldigt skönt om någon annan tar hand om städningen.
Checklista för kontroll av flyttstädning
Använd checklista: Oavsett om du utför arbetet själv eller anlitar ett städföretag är det vettigt att använda sig av en checklista. Då kan du försäkra dig om att du inte missar någon del under städningen. Flyttar du från en hyresbostad så brukar hyresvärden ha en checklista. Annars har till exempel mäklarsamfundet riktlinjer för flyttstädning som man kan följa.
Efterkontroll: Gå igenom städningen noggrant innan du lämnar bostaden för att säkerställa att allt är rent och i ordning. Om du hyrt din bostad är det hyresvärden som sedan ska godkänna flyttstädningen. Annars är det den som ska flytta in efter dig som ska godkänna.